En dröm


Inatt drömde jag något väldigt obehagligt! Jag drömde att våra två grannar låg döda i min systers säng, och jag visste det. Men jag var i mitt rum och jag vågade inte gå ut från det, för jag var ensam hemma och var rädd för att dörren in till hennes rum skulle vara öppen. Då skulle jag ju behöva gå förbi där och kanske få syn på dem. Lite senare kom min pappa hem, han lyfte upp de två kropparna på en liten spade och började jaga mig med den. Han sa att jag var tvungen att ta på dem, för att vänja mig och se att det inte är något farligt med döda människor. Men jag fick sån sjuk panik! Jag försökte låsa in mig på lilla toaletten, men min hand var så stel att jag visste att jag inte skulle hinna få igen låset innan han kom med sin spade. Jag gjorde allt jag kunde för att få honom att fatta att om han tvingade mig till det där så skulle jag garanterat bli psyk-sjuk, men han vägrade förstå och fortsatte jaga mig med spaden och tjata om att jag skulle röra mina döda grannar.

Sen tjatade han dessutom om att jag skulle vara med och hämta dem till krematoriet, för då skulle jag minsann kunna tjäna massa extrapengar till min skottlandresa. Huuuuh, det var faktiskt riktigt obehagligt och det närmaste mardröm jag drömt på länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback