1, 2, 3 soleils


Det är ju underbart med en storasyster som är hemma från Luleå och som dessutom har körkort och fixar så vi får tillgång till bilen! Så ännu en dag kan jag sysselsätta mig med något, en liten tur till stan kanske. Och pappa hade tillochmed gett oss matpengar, jabadabadooo.


Min föräldrar och min skånesläkt har en thing för riktig såndär arabmusik eller vad man ska kalla den. Typ stora araber eller afrikaner eller vad det nu kan vara (eeh, jag är inte så bra på nationaliteter..) som står och värker ur sig en låt på ett sånt där konstigt språk så det låter som dom kräks, ungefär. Förstår ni? Och så är det aspeppande musik, typ lite lillfingerdans. Det jag försöker komma fram till är att det är hur festig musik som helst! Alltså, det är nästan så jag överväger att gifta mig med en arab för att få en skitstort bröllop med kräksång, lillfingerdans och den där stämningen. För när mamma och pappa sätter på den där musiken på högsta volym här hemma, då kan man bara inte stå still. Synd bara att det inte går att sjunga med.. (fast det räcker att göra hulkningar, så låter det nästan rätt). Det kanske är afrikaner iallafall, för de sjunger på franska i vissa låtar, och det gör de väl inte i arabländerna..? Eller, jag har faktiskt ingen aning.

Iallafall så heter de Taha, Khaled & Faudel (det låter som dadel :') ) och den peppigaste låten heter Abdel Kader. Lyssna och känn sommarpeppen. Haha folk brukar kolla lite konstigt på oss när vi drar igång den, men den är härlig jag lovar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback