lyckliga minnen



jag har räknat matte med kornelia och majken i en evighet idag, och nu är jag faktiskt mycket klokare. tror jag. det visar sig imorgon klockan 8.20 när jag befinner mig i ett klassrum högst upp i a-huset för ännu en mattelektion.


det finns vissa småsaker som hänt i mitt liv, antingen mig personligen, eller saker som folk berättat för mig som hänt dem själva och som jag kan skratta åt i evigheter. saker som aldrig blir tråkiga och som jag tror ingen förutom jag uppskattar lika mycket, inte ens de som blev utsatta för det. saker som jag kan komma och tänka på när jag sitter på bussen, på en tråkig lektion eller var som helst och nästan måste bita mig själv i kinden för att inte skratta rakt ut. dessa saker är inte så roliga egentligen, jag vet det. men jag har hittat någon charm i dem och där sinar aldrig komiken!

t ex som den gången kornelia sa "körva" istället för "kurva" när hon skulle guida oss till nästa stopp på orienteringen (och sen inte låtsades om sitt misstag), som den gången emilie skulle värma sina strumpor mot kaminen och råkade bränna fast dom på glaset så hon fick skrapa bort dom sen, och den gången carro köpte en ynklig kola till malin baryards tränare som i själva verket bett om en cola och till på köpet i all förnedring lät henne behålla kolan. 

jag har fler, men jag kommer inte på dom just nu. haha jag sitter och skrattar högt för mig själv sådär patetiskt nu som man bara kan göra för sig själv framför en dataskärm :')


Kommentarer
Postat av: klara

haha åhe! underbart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback