pizzasallad


alltså, jag fattar inte grejen med pizzasallad? när jag kom hem idag stod en stor skål pizzasallad i kylskåpet som mamma hade gjort. en hel skål! och alla i skolan har i alla tider älskat pizzasallad.


när jag var liten och gick i mellanstadiet, så kommer jag ihåg att alla mina kompisar jämt tog pizzasallad till maten, det fanns nämligen alltid. och alla tyckte tydligen att det var gott.
då tänkte jag att, eftersom alla tar det så måste det vara gott, det är tydligen så att man ska ta pizzasallad till maten! det är liksom nya grejen. så jag gjorde det, varje dag. fast jag inte tyckte det var gott alls.


sen en vacker dag kom jag på mig själv och undrade varför i hela friden jag alltid tog pizzasalld, det är ju inte gott? så då slutade jag och sen dess har jag behållit mitt förnuft och slutat ta det i skolan trots att folk fortsätter tjata om hur fantastiskt gott det är (senast idag faktiskt).


tänk vad liten och förvirrad man var i sin ungdomsdager.. :' )


Kommentarer
Postat av: klara

mjo, pizzasallad är överksattad! det är iofs ganska gott (ibland, om man är sugen) men det är sannerligen överskattat.

2007-09-26 @ 15:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback