hehehe-hej!

Åh vad roligt! jag har börjat få lite respons från mina kära numera existerande läsare :' )
välkommna in i värmen och solskenet! i världen där alla är glada och hoppar omkring som harar på små rosa moln!





jag har blivit lurad!
jag trodde verkligen att trean skulle bli underbar! lyssna på det här liksom:

- alla gamla tunga ämnen som samhäll, historia och geografi är borta
- massa nya flumämnen har kommit (inte så mycket plugg, mer tänk)
- inga naturämnen (jag går ju trots allt europa = samhällsbas)
- massa hål överallt, som jag har kommit att älska lite

ja det är ju underbart! men, där är bara någon slags lockelser som lärarna har kokat ihop. för i själva verket läser jag både samhäll och naturkunskap nu trean! dom har bara kamoflageat (hur i hela stavas det?!) namnen så det låter lite klatshigt och man ska tro att det är bautaintressant. så här kommer verkligheten för alla er som går europa eller ska läsa dessa ämnen:

humanekologi är i själva verket ett finare namn för naturkunskap
internationella relationer är i själva verket ett finare namn för samhälskunskap

så nu blir jag tvingad att sitta och läsa om övergödning, försurning och politik all over again



:' (




 


Kommentarer
Postat av: klara

hehe naw.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback