mitt stökiga rum


det känns som jag alltid städar mitt rum. åtminstone oftare än dom flesta, eller så bara pratar jag om det oftare än andra (det är ju faktiskt inte ett särskilt intressant ämne..). 

grejen är att mitt rum blir stökigt jämt! och inte bara lite småstökigt. för på mornarna när jag ska till skolan och ska hitta några kläder att ha på mig så måste alltid en tredjedel av min garderob ut på golvet först, innan jag hittar något acceptabelt. på kvällen sen, när jag ska gå och lägga mig, är jag för trött för att plocka undan morronens skörd eller ens hänga upp det jag för dagen har på mig på klädhängaren, (eftersom jag alltid går och lägger mig så förbövliskt sent). alltså hamnar även denna klädeshög på golvet.
alla mina skolböcker som jag inte har plats att lägga någonstans heller (eftersom jag inte har något skrivbord) får därför också ligga på golvet, men inte i en liten prydlig hög på sidan, så jag slipper trampa på dom, nej mitt på golvet ska dom ligga, så jag inte glömmer bort alla "viktiga" uppgifter jag har att göra, så dom är det första jag ser när jag slår upp ögonen på morgonen. sen ska vi inte ens tala om alla småsaker som örhängen, tofsar och hårspännen som ligger i drivor på byrån, blandat med eventuella skivor och skräppapper.

efter några dagar innebär alltså detta kaos och jag får aldrig vakna upp en lördagsmorgon i ett fint, städat rum. utan snarare i ett bombnedslag som ger mig lika mycket irritation som vetskapen att jag måste till skolan en vardagmorgon. på vardagarna märker jag inte av mitt stökiga rum, eftersom jag har fullt upp med annat. men då, på lördagsmorgonen, blir det helt plötsligt väldigt klart för mig hur mitt rum egentligen ser ut. usch, ibland märks det verkligen vilket kön man tillhör och då menar jag inte att killar jämt är ordentliga och alltid håller ordning på sina rum (jag har en lillebror - jag vet), men ändå..





nu ska jag städa!
hejdå palz


Kommentarer
Postat av: Sam Hagberth

Hehe.. Det där var en riktigt nice kläd-hängare!! ;)

2007-11-18 @ 16:01:50
Postat av: mimmi

jasvääär ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback