Grüß dich


haha jag har sagt det förr och jag tänker fortsätta säga det; tyska är ett skämtspråk!

så sjukt fult och stört, jag fattar inte att folk väljer det frivilligt i sexan och läser det under sju års tid till slutet av trean?! jag harklade ett års slem-förbrukning ur mig när jag satt och läste efter cd:n idag. alla ich, sch, sh och r får min tunga att låsa sig och allt blir ett enda stort shchsrrhchshchsrrrrhchhsh. men det är trots allt otroligt roligt att sitta och härma alla fula dialoger och leka mini-hitler för en stund! nu har jag tysen glosor att plugga in, och på det lite italienska också.

tur ändå att jag har italienskan och spanskan att varva lite med, betydligt vackrare än tyskan.. 



auf vidersvin




Kommentarer
Postat av: klara

haha skitkul ju, jag är också sugen! grymt osugen på spanska just nu dock, för jag ligger efter efter praktiken..haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback