fredag


jobbig dag i skolan idag, fast samtidigt otroligt lätt och skön! okej, ärligt talat var den inte alls särskilt jobbig. men vi var tvugna att använda hjärncellerna lite och det är alltid jobbigt. först fick vi tänka hjärnorna ur oss på humanekologin - är människan mer värd än djuren? är djurförsök rätt? spelar det roll vilket djur man använder till djurförsök? osv. uää, jag tänker inte ens gå in på dom diskussionerna här. jobbigt att tänka efter på sånt där ju! jag vet ju typ aldrig helt vad jag tycker eller vill i normala fall, satteeee.
sen på svenskan hade vi en überfeminist som inte kunde hålla sig en sekund från att spruta ut hur synd det var om världens alla kvinnor med en miljard olika exempel om experiment och undersökningar som gjorts. alltså, jag måste tillägga att hon var bra och det var en intressant lektion! det är säkert jättebra att få höra lite sånt där ibland. men jag kan inte låta bli att störa mig lite på alla megafeminister som finns, man kan väl ta det i måttliga mängder iallafall?

efter svenskan slutade vi. vi har haft rätt softa veckor nu ett tag måste jag säga. men, ska jag säga vad det allra bästa med att vara europaelev är? jo, att vi får baka till lärarna och på eftermiddagarna när vi måste städa undan i lärarrummet och ta hand om pengarna så finns det ibland fika kvar = vi får äta upp det gratis! idag var det typ 8 kladdkakemuffins kvar och 3 sockerkakebitar! till endast mig, emilie och kornelia! det är väl lycka om något, en fredagseftermiddag som denna, när vi till på köpet var tvugna att stanna kvar och skriva om edgar allan poe.
nu har jag ätit en god middag och om en timme bär det av till churchen.


                         



wallawallawej habibiz



Kommentarer
Postat av: kudra

vilken sinnessjuk tur!

2007-11-16 @ 22:45:25
Postat av: krnl

vad var det egentligen jag skrattade så mycket åt?

Postat av: mimmi

vad som helst, det var en komikens afton :')

2007-11-17 @ 01:40:01
URL: http://mimmiw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback