soy una persona muy rezongona, yo se..


image157jag sitter här i min sköna jeans-shorts som jag tog på mig för att täcka det ca två decimeter i diameter stora hål som jag har i mina leggings och som gör att det fläktar kallt på mitt ass. och när jag nyss stoppade ner ena handen i fickan fick jag fullt med sand under naglarna. vanligvis skulle det gjort mig lite irriterad, eller nej, men jag skulle iallafall inte blivit glad av det. nu blev jag det, för detta måste vara äkta mallis-sand! sand från det äkta mallorca, från när jag var där i somras. :' ) mallis där man pratar spanska.

jag blir lite extra blödig eftersom vi har en massa spanjorer på skolan nu också. spanjorer som kommer från pineda de mar, och då blir jag lite gråtig i hjärtat och minns våra gamla godingar som bor där nere och som jag träffar så fantastiskt sällan.
jag kan inte hjälpa det men varje gång jag ser eller hör en spanjor vill jag bara springa dit och krama den, prata med den och lyssna på hans/hennes fina spanska. så varje gång jag känner den välbekanta spanjorslukten i skolan blir jag lite till mig i hjärtat och vill nästan springa dit. dom ser så vilsna ut, mina moderskänslor går i gång ordentligt :' )

egentligen borde jag åka till spanien och plugga spanska en termin eller två. jag skulle lära mig massor och jag skulle nog kunna trivas bland alla små spanjorer :' ) bor jag i barcelona kan jag dessutom snabbt och lätt ta tåget till pineda och hälsa på om jag skulle vilja, det går på en timme. ååh, det är så mycket jag vill...!





nu ska jag gå och baka något till lärarna, vilken helomvändning



Kommentarer
Postat av: klara

jag honkar bara för att komma ifrån

Postat av: mimmi

du lär ju! :)

2007-12-13 @ 22:52:20
URL: http://mimmiw.blogg.se
Postat av: krnl

jag honkar men hoppar i franca!

2007-12-13 @ 22:53:50
URL: http://kromelia.blogg.se
Postat av: mimmi

göreru :J

2007-12-13 @ 23:27:34
URL: http://mimmiw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback