Imorse hände det jag fruktat ett tag nu

Jag blev jagad av en fiskmås-mamma.

Det bor två fiskmåsbäbisar + deras mamma på vår innergård. De har bott där i flera veckor och bäbisarna går runt där på asfaltsgården dag ut och dag in och tror att de äger stället. Samtidigt sitter mamman på en lyckstolpe och vaktar så ingen tar hennes barn.
Varenda dag måste jag kolla noga var de är för att gå så långt bort som möjligt med Nellie eftersom hon ääälskar fåglar. Att äta alltså.. Och det har gått bra. Tills imorse. Bäbisarna stod preciiiis framför vår port. Dryga! Så jag tänkte att jag skulle gå så långt ifrån som jag bara kunde och hålla Nellie kort,kort i kopplet, så skulle det nog funka ändå. Men då ser jag något i ögonvrån. Det är mamman som kommer och attackerar oss! Hon dyker ner mot mitt huve två gånger, helt aggresiv! Så jag var tvungen att springa från gården med Nellie i släptåg som inte fattade nånting, hon ville ju käka fiskmåsbebis! Jag fick springa runt hela huset och gå in en annan ingång. Aspinsamt! För vårat hus ligger som ett L och ingången jag tänkte gå in genom ligger precis i vecket och typ aaalla har sina frukostfönster ut mot gården så de såg mig garanterat springa för mitt liv. För en fiskmås.

Fy farao alltså.

Kommentarer
Postat av: sarah

Haha åh jag får verkligen en video uppspelad i huvudet!

2011-08-07 @ 20:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback