datorn vs. mumthemaniac


image11



hemma lever jag lite i stenåldern
, vi har nämligen ingen skrivare. den åt vår hund moltas upp när han var en odräglig valp som tuggade på allt när han var ensam hemma. detta betyder att jag måste skriva av allting för hand varje gång jag vill ha ut något, tex ett recept, från datorn. eller skicka det till skolan, men ska man baka något på direkten känns det en aning onödigt.


detta leder varje gång till en tävling mellan mig själv och datorn,
vilken går ut på att försöka få in fler ord på varje rad än datorn lyckats med. det gäller att klämma och klämma så till den milda grad så man i slutet har färre rader än datorn. det är riktigt tillfredsställande att se att man ligger två eller tre ord före! och fyra rader senare kanske man utökat det till fem ord! efteråt kan jag bara inte låta bli att kontrollräkna rader, och se hur många fler ord jag lyckats klämma in på varje rad. det är nästan så man börjar hånle för sig själv.


idag skulle jag också skriva av ett recept,
fast från mina egna tidigare anteckningar. denna gång var tävlingen ännu roligare än vanligt! eftersom det är ganska svårt att vinna över datorn som oftast skriver mycket mindre och därmed kan klämma in mycket fler och prydligare ord så var det en befrielse att få tävla mot min egen utspretande handstil för en gång skull. att blocket jag skrev på denna gång var 2cm bredare är inget vi ska tala om. 
HA jag lyckades minska med två rader och klämde i genomsnitt in 9ord på varje rad istället för ynka 6!


tillfredsställelsen är enorm




Kommentarer
Postat av: klara

hahahha :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback