en spansk torsdag


idag kunde jag åka på övergång hem från skolan, så borde det definitivt vara varje dag!  min skoldag idag var nämligen bara 60 minuter lång och det kan man ju faktiskt stå ut med. lite jobbigt att behöva gå upp tidigt bara, trots att man bara hade en lektion. men jaja, då kommer man igång iallafall. så idag ska jag faktiskt sätta igång med psykologipluggandet som jag tänkt börja med redan i tisdags egentligen.

jag har lite hat-kärlek till min spanskalärare. visst hon är lite dryg, det är jättemånga som verkligen föraktar denna argentinska kvinna, men faktum är att jag nog tycker om henne rätt mycket ändå. ibalnd säger hon helt störda saker, men jag tror ändå hon verkligen bryr sig om min grupp. hon vill att vi ska lära oss och förstå. dessutom berömmer hon oss ofta så hon skiter ju inte totalt i oss...
nu har jag fått ännu en anledning att tycka om henne. idag på lektionen berättade hon nämligen att hon inte tänkte ha några prov alls! inte under hela 100poängskursen, det är ju helt sjukt, men jag kan inte göra annat än att jubla! hon sa att hon inte har värsta förkärleken till prov och att hon tycker man kan visa sina kunskaper minst lika bra på en massa andra sätt och att man dessutom kanske lär sig mer om man jobbar med saker och ting som man sedan lämnar in och får omdöme. det är bättre än att panikplugga några kvällar, trycka in allt för att sedan glömma det två dagar senare. och jag tror hon har rätt, iallafall i mitt fall.

jag älskar lärare som vågar bryta sig loss från den traditionella, genomgång, genomgång, plugga, plugga PROOOOV-metoden. det måste ju finnas tyyysen sätt att lära sig saker på. därför tycker jag också väldigt mycket om min filosofilärare som även han tänker lite annorlunda :J
men, vad sonia (min spanskalärare) borde bli bättre på, det är att sätta betyg... om min grupp nu är så fantastiskt duktig, hur kommer det sig då att hon vägrar ge folk mvg om dom inte kan flytande spanska? efter att vi fick henne som lärare har cirkus 5-6stycken plötsligt sänkt sig från mvg till vg eller g. det är sjukt!



nu måste jag äta lunch!


Kommentarer
Postat av: kornelijaaa

deet är psyk. jag pluggar psykologi, det är skönt för jag är inte stressad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback