freesbeegolf


Hur stavas freesbee egentligen? Stavas det så? Hursomhaver gick jag min första freesbeegolfrunda igår. Eller Ed och Fredde spelade, jag och Nellie tittade på och lärde oss. Det är tydligen ganska "stort" här i Härnösand. Fast några tjejer på jobbet sa att det inte var det, men jag tycker man ser många gå runt och kasta + att det visst är det enligt Fredde. Vet inte vem som har rätt.

Förra veckan var iallafall rätt full. Livet har börjat bli ett liv här nu. Med folk man känner och kan vara med om man vill. Jobb, Nellie, vardag. Och jag börjar känna mig hemma så smått här. Jag hittar på gatorna, vet någorlunda vad som finns och inte finns i stan. Vad som händer osv. Det känns bra. Även om jag oofta längtar hem också. Efter allt jag verkligen kan och vet om. Jag får värsta varma känslan i mig bara jag tänker på att hoppa av 115bussen på stationen och gå vägen genom Vasaparken upp mot stan. Fjantigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback