Men alltså, det är ju inte så himla kul att städa helt enkelt


Ed är världens bästa! Min mamma har alltid sagt åt mig och mina syskon att när vi väl skaffar oss någon, då ska det banne mig vara någon som hjälper till hemma, som är van vid att städa och laga mat, så att vi slipper göra allt sånt själva. Och jag har följt hennes råd, utan att ens veta om det.


I torsdags kom Ed alltså hem från Egypten. Jag och Josh tog bilen ner till Göteborg och hämtade dom på Landvetter och sen körde Ed hela långa vägen hem igen. Klockan 03.00 på natten kom vi hem till lägenheten igen. Jag tyckte ändå att lägenheten var ganska fin, jag hade plockat undan mina kläder som låg överallt, diskat och bytt lakan. Men nästan det första Ed gör när han kommer hem är att börja städa toaletten. "Mimmi, ser du inte hur det ser ut här?!" Eehm, nej tyvärr jag hade inte gjort det. Men nu när han uppmärksammade mig så okej, jag kan väl erkänna att toaletten var täckt av ett ganska tjockt lager damm.. Och okej, handfatet hade lite långa hårstrån i sig.. Så han ställde sig mitt i natten och började städa. Sen gick han in i köket och började torka av skärbrädan och greja. Sjukt! Jag är en dålig husmor..

Detta bevisar ännu mer vilken bra man jag skaffat mig :') Men lite jobbigt blir det också. Nu känner jag pressen! Måste städa tills han kommer hem från Vasaloppet imorron! Speciellt om han har Tim, Josh och Simon med sig! Måste kolla så toaletten är ren! Och torka av skärbrädan! Bokat tvättid har jag gjort också.. nu kan jag väl inte missat något! 


(Förutom att dammsuga, men ärligt, klockan är halv tio.. jag vägrar dammsuga halv tio på kvällen. Någon måtta får det vara.)



Kommentarer
Postat av: emilie

haha, han är som pelle! Pelle är crazy och kommer alltid och torkar av spisen medans man lagar mat! Det är väl ändå överdrivet, eller? Toaletten mitt i natten också... :P

2009-03-01 @ 23:11:23
Postat av: sarah

han kan få städa vår lägenhet också :) skulle behövas dammas, men inte mitt i natten dock :P om du sitter vid datan nu får du gärna svara på mitt mess förresten, tänkte höra om du ville följa med dig "segunda" nya secondhand butiken :)

Postat av: sarah

Ja, men jag tänkte kanske ta en sväng förbi den där secondhanden i morgon om jag hinner. kan ju haka på då om du har lust? :) Men har du fått tag på kornelia om onsdag? :)

2009-03-03 @ 12:44:12
URL: http://lifeofsarahlinnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback