Nya, coola Mimmi


Igår när jag jobbade var det en stå upp-grej med bl a Babben Larsson. Dom andra två var nog också kända har jag för mig, men eftersom jag inte visste det så orkar jag inte komma ihåg vad de hette. Typ Adde och nått mer.

Iallafall.

Innan vi skulle gå upp i foajen stod jag och Martha nere vid artistfoajen och pratade med inspicienten och då går Babben förbi. Jag blev lite chockad, jag hade ingen aning om att det var en kändisgrej. Så frågar hon oss om det finns mat. Babben pratade alltså med oss spontant. Av sig själv tog hon, en kändis, kontakt med mig (och Martha). Alla som känner mig vet att jag är lite lätt kändisgalen, jag erkänner att jag ä det. 


Men igår var jag bara så himla cool! 

Jag kollade lite lagom länge på henne, som bara för att notera att någon, vem som helst, pratade med mig. Och svarade lite halvnonchigt (men trevligt) att jag inte visste om det fanns mat. Sen kollade jag på Martha igen, jag vände mig inte om och kollade efter Babben, utan fortsatte samtalet med Martha och undrade om det inte var dags att gå upp i foajen (alltså riktning bort från artistfoajen! Alltså bort från kändisarna).

Och jag riktigt kände hur cool jag var! Som var så fantastiskt oberörd. Som inte ens talade energiskt och upprymt med mina jobbarkompisar om att jag just sett Babben LIVE. Att hon pratat med mig! Faktum är att jag var så cool att jag inte ens åt upp en chokladkaka efteråt, som en av komikerna hade knaprat lite på (sen hade den ena precis haft magsjuka, men jaja..). Ja, jag var bara så ofantligt coooool!

Sen kom jag på hur himla ocoolt. Hur riktigt tragiskt det är att tycka att man är så cool för att man inte hysterar för en kändis (det var inte ens typ johnny depp liksom..) Då kände jag mig som en tönt istället. Och nu sitter jag här som en tragisk tönt och äter ägg. 






(men hon pratade iallafall med mig!)
 

Kommentarer
Postat av: emilie

jag är imponerad :D Jag hade nog också fått kämpa, haha, jag är nog rätt kändisgalen jag med :) Det är därför jag måste åka till st tropez i sommar.

2009-02-26 @ 10:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback