Sverige


HEMMA!

Fy fabian vad skönt! Och nu har jag bytt mitt lösenord lite här och var, för jag litar inte en sekund på att Klara kommer hålla sina sneaker-fingrar i styr om hon skulle få för sig att göra något..! Hon har redan börjat göra sig hemmastadd på min facebook och det tänker jag inte stötta :J


Resan var sjukt trevlig, kul och bra på många sätt! Jag gillar delar av min klass massor och ogillar ingen del av min klass, inte så fasligt iallafall. Vi har varit i länder jag antagligen aldrig skulle åkt till annars, typ Bosnien, där det verkligen är så att varannat hus har kulsprutshål i sig. Och där fick jag se min första brand också! Vi var i Prag och drack öl och battlade i ett psykiskt maktspel med några 50plussare om Sverige eller Tjeckien skulle vinna Hockeymatchen (Sverige vann). Vi testade på livet som fånge i Terezin och stod 15 pers i en cell mindre än mitt badrum, vi hade dansträning, balkonghäng och smakade (kebabpizza) Slivovitza i Sarajevo, vi satt i fängelse i Ljubljana och vi badade i medelhavet i Split. Jag har lärt mig hur man sover relativt asskönt i en buss, vi har blivit lite av proffs på att ta oss fram i storstäder, jag har blivit härdad när det gäller skabbiga hotell och när det gäller att vara sjukt skabbig själv.

Men gaaah, det är så skönt att vara hemma igen. Jag är sjukt trött på att gå på restauranger, köpa vatten tusen gånger om dagen, släpa på min resväska, planera vad man ska ha i handbagaget de nätter man sover i bussen och på att gå på offentliga toaletter.


Nu ska jag packa upp.
piss ut!


Kommentarer
Postat av: klara

åmen grrr jag som trivdes så bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback