Min sommar


Den här sommaren kommer samtidigt bli väldigt bra och något sämre än mina andra somrar. Jag vill nästan gråta en skvätt när jag tänker på att jag för första gången inte kan göra vad jag vill när jag vill. Jag är otroligt bortskämd med att vara ledig på somrarna och jag älskar det! Sommaren känns som en tid då man ska göra exakt vad man vill. Umgås med alla man aldrig hinner umgås med annars, åka på utflykter - stora som små, vara ute hela nätterna och göra ingenting, vara spontan och helt enkelt göra vad som helst när som helst för det finns inga veckor längre. Bara en stor massa av lediga dagar där det inte spelar någon roll om det är måndag, torsdag eller lördag.

I år är det inte så. Jag börjar jobba på måndag, städa. Det är verkligen inget jobb som jag ser fram emot då jag börjar sex på morgonen och jag är en otroligt morgontrött person som skulle kunna mörda om man petar på mig under dessa tidiga morgontimmar. Det verkar ju inte så underhållande att städa heller och man träffar inte folk, precis ett sånt jobb som jag inte vill ha alltså. Dessutom pågår det i sju veckor, sju veckor av städning. Det betyder att jag offrat min Ölandsommar. Jag kommer alltså inte kunna åka dit - något som jag verkligen ville göra. Jag kommer inte kunna göra något annat heller, förutom små korta besök lite här och var. Och hade jag inte sagt till hade jag även fått offra Frizon, men där sa jag faktiskt stopp. Allt ska jobbandet inte få ta ifrån mig.


Men jag har ju som sagt en ganska bra sommar framför mig ändå
. Kornelia är hemma för första gången på två år. Och även om vi kommer jobba om varandra i princip varje dag - hon jobbar kväll, jag jobbar förmiddag - så kommer vi kunna ses mycket mer än de senaste två somrarna. Något som är bra med mitt jobb är att jag ändå bara jobbar 6½ timmar om dagen och kommer vara färdigjobbad halv ett, fri att göra vad jag vill resten av dagen. När alla andra lediga ändå börjar sin dag. Dessutom får jag jobba med Emilie, som jag trivs väldigt bra med, och jobb i sju veckor innebär ändå en del pengar - något som jag verkligen, verkligen behöver. Utan jobb i sommar kan jag inte åka iväg i vinter och det vill jag ju göra. Dessutom får jag ju två fantastiskt snygga v-ringade, röda t-shirtar på köpet och dem kan man ju nästan inte säga nej till :') 


Ikväll ska jag iallafall till Kajen och hänga, wallawej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback