Komvux


Jag fick sluta jobba klockan elva idag, för det fanns tydligen inget mer att göra på Komvux för en massa små barn sprang runt i hela skolan och hade fotbollscup. Undrar hur det kommer se ut imorron bara, när cupen är slut... Förresten är det rena himmelriket att få komma till Komvux från högskolan, för vi har världens snällaste som tar hand om oss och som hela tiden fortsätter upprepa "ta det lugnt!" om och om igen. Dessutom har de mycket roligare klassrum på Komvux! Idag till exempel fick vi städa i ett rum fullt med prydligt uppställda sjuksängar, med nerbäddade life-size dockor med stirrande ögon i dem. Några låg helt under lakan också, nästan som i ett bårhus. Det var nästan lite skrämmande att komma in där först och se dem ligga med sina uppspärrade ögon i ett öde klassrum, men med lite p3 (på radion som vi fick låna och ha med oss hela morgonen av snällisen!) så kändes det snart som vanligt och jag blev nästan sugen på att bli sjuksköterska när jag stod där med ett par vita städhandskar och smygtestade hjärt och lungräddning på en av dem.

Nu ska jag läsa ut min bok. Felix har magsjuka där nere, han har det jämt! Stackarn, när jag och Hanna satt i köket hörde vi en ynklig röst innifrån vardagsrummet: "Kan ni byta ut mina inälvor?".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback