måndag


Om fyra dagar har jag lov i nio dagar, jag ska nog kunna stå ut tills dess. Fast jag har inget särskilt inplanerat på lovet, lite projektarbete och sådär, men inget mer. Elleeeer? Vi ska se vad vi kan göra åt saken.

Idag när jag gick ner från matten kände jag den välbekanta utlänningsdoften i ljushallen. Konstigt tänte jag.. men tre steg senare ser jag dom - italienarna hade kommit! Jag tyckte väl att jag kände igen lukten. Det är ju egentligen helt galet att dom luktar så mycket? Jag vägrar tro att vi luktar lika mycket. Fast spanjorer luktar ju också massa.. Men inte tyskarna har jag för mig. Alltså dom luktar ju inte äckligt, det är mer som att dom kollektivtvättar alla kläder i italien och spanien med ett jättestarkt tvättmedel, ungefär.


Ikväll kommer moster anette och kusin nils hit hela vägen från lund. Jag gillar när våra skåningar kommer på besök ibland! Det händer inte så ofta och då får man dessutom god mat :J (Inte för att vi brukar äta äcklig annars, men ändå)


Kommentarer
Postat av: kornelia

jag tänkte precis: "hmm, undrar om jag ska skriva ett inlägg om italienarlukten idag". men icke. dock tycker ju afrikanerna att vi luktar sur mjölk, fett äckligt om det är så

Postat av: mimmi

vaa görom? fy, stackars dom isåfall.. och oss!

2008-02-18 @ 17:06:28
URL: http://mimmiw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback