Ritorniamo in Svezia

image230
Efter fem dagar i Rom är jag hemma. Jag har gått flera mil om dagen (på riktigt), jag har haft så ont i fötterna att det gjort ont i dem även efter en natts sömn, jag har aldrig varit med om något liknande och skorna ligger i detta nu och kurerar sig i tvättmaskinen, stackarna.


I Rom är det mycket trevligare än i Sverige. För i Rom märker människor att man finns. När jag och pappa var på systemet idag fick jag inte ögonkontakt med en enda människa (förutom min kusin som vi träffade på), i Rom får man det med i princip alla. I Rom är nästan alla gator kullerstensgator, det finns mysiga torg i varje korsning och alla har ett eget namn, sjungade servitörer kommer med maten och stannar för en pratstund, alla hus är hur fina som helst och det är liv på gatorna till sent på nätterna även en vardagskväll. Jag skulle kunna tänka mig att bo i Rom en termin eller två och så fort jag jobbat ihop lite pengar på något jobb jag tänkt skaffa mig, så bara måste jag nog åka dit igen tror jag. Följ med vettja!



Bilder har jag tyvärr inte än, men det dyker nog upp en eller ett par mindre vackra bilder lite varstans snart, skulle jag tro. Skönt att vara hemma iallafall!

Kommentarer
Postat av: kornelia

rom is the place to be

Postat av: balle

Tacks för kortet :D Biggie time..

2008-05-01 @ 10:55:44
Postat av: mimmi

varsegooood kalleballe! bättre sent än aldrig :)

2008-05-01 @ 12:39:20
URL: http://mimmiw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback