mitt liv som fobisk



jag läste någon artikel
om fobi för blod, sprutor och sånt där nyss, det var inte så upplyftande. det stod att "som vuxen med den här fobin kan man inte leva ett normalt liv", VA?! det låter ju helt sjukt! dom menade att man som ungdom ska göra sig av med den så fort som möjligt. och det kan jag förstå men... men... jag vill inteeee! men nu insåg jag verkligen att jag kanske egentligen borde göra något åt det, för det var verkligen obehagligt att bara läsa den där texten som beskrev, jag fick tom knipa ihop mina små baguettearmar för att det inte skulle kännas som att någon tog blodprov på mig så jag skulle svimma.

men är det något i mitt lilla liv jag kan irritera mig sjukt på, så är det alla (ursäkta ordvalet) idioter till människor som inte fattar att det är en fobi det jag har, när jag mår dåligt bara folk pratar om sånt där. det finns faktiskt och det är inget jag har hittat på, okej?! det stod tom på den där sidan "det är förståeligt att blod- & sprutfobi innebär ett enormt lidande", och det är en läkare som skrivit, okeeeeeej?! 
puh, jag känner att det blev lite aggresivt där.. men det är bara det att det är liksom så accepterat att vara skiträdd för spindlar och höjder, men om man tycker det är obehagligt att gå till läkaren eller tandläkaren och fortfarande måste ha någon med sig, då är man bara en renodlad wimp, en mes. men förlåt då..!


haha?! jag såg nu att man kan ha "phallofobi - rädsla för en penis"..! shit det finns helt sjuka saker: 
paraskevidekatriafobi -rädsla för datumet fredagen den 13
logofobi - rädsla för ord
osfresiofobi - rädlsa för kroppslukter
hippopotomonstrosesquippedaliofobi - fobi för långa ord. haha? vad sjukt!

men oj, nu sitter jag ju här och skrattar åt andra. tänk om någon har hippopotomonstrosesquippedaliofobi. jag som just suttit och sprutat ur mig hur arg jag är på alla som inte fattar.
skärpning!

auf wiedersen






Kommentarer
Postat av: Bp

Vidriga fobier. Faktum är att jag råkade läsa lite om paraskevidekatriafobi häromdagen. Läskiga grejer det där.. själv är jag hypokondriker. Inte heller kanonkul i alla lägen!:) Fint med blogg.. förstår bara inte hur folk orkar. Men kul med dom som gör det. Hörs! /Svante

2007-09-10 @ 14:27:42
Postat av: klara

hahahahahahah shit va kul att det hette så långt ord! hahaha! dessutom försåtr jag dig! fast jag vägrar förstå dig fullt ut för då går det ju inte att peppa..om du fattar. jag tänke rbanne mig inte låa dig vaa en mes ;)
hahaha förlåt. men du kanske fattar vad jag menar! jag hatar cokså handleder och sånt :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback