skolfilm


idag i skolan fick vi se en film om rattfylleri. såna där skolfilmer brukar vara rätt mesiga, typ några dåliga skådespelare och lite halvtöntig handling. men fattar liksom poängen med dom, men man tar ändå inte riktigt åt sig.
den här filmen var inte så! jag vet inte vad dom andra tyckte, men jag tyckte den var rent ut sagt obehaglig. det var riktiga bilder och filmer, hemska sådana, där man fick se söndertrasade människor, blodiga ansikten och jag vet inte vad. jag brukar inte vara känslig för att kolla på sånt för det är inte den sortens grejer som jag mår dåligt av, faktum är det kan vara rätt spännande (missförstå mig rätt), men nu tyckte "tillochmed" jag det var jobbigt att kolla ibland.
man fick höra tre olika personers berättelser; en som blivit påkörd av en som körde rattfull och pga det blivit förlamad, en som hade kört rattfull, krockat och därmed dödat sin bästa vän & en mamma vars dotter suttit i bilen då en full körde, krockat och dött.
sen efteråt var det lite diskussion med bl a en tant i konstig frisyr som inte alls passade hennes översittar-personlighet.


jag vet faktiskt inte vad jag vill ha sagt med det här inlägget. inget alls tror jag, men å andra sidan brukar jag ju inte direkt ha någon tanke med mina inlägg. en slutsats är hursomhaver: jag kommer nog aldrig förstå grejen med alkohol...? 


Kommentarer
Postat av: fy vale

äkta film är äcklig, men låtsas är patetisk, men vettig osv

2007-10-24 @ 22:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback