lulä city

nu har jag precis kommit hem till hanna igen efter att ha gjort luleå city osäkert. centrum var faktiskt mycket "bättre" än jag trodde! dom hade ju flera affärer, kända affärer! och gallerior, tre stycken, och dessutom ett bibliotek som får vårat hemma i vässan att blekna. ja jag hade väl lite fördomar om norrland hehe. men vaddå det känns faktiskt verkligen som att man är sjukt isolerad här uppe!


image89

                           
jag sa ju att det alltid är jul i luleå!


en sak jag tänkt på här, som känns lite mysko är att det bara finns ungdomar här! där hanna bor alltså. och okej, det kanske inte är så konstigt eftersom bor i ett studentområde, men ändå. det känns stört. på ica är det bara ungdomar som handlar, på bussen är det bara ungdomar, på gatorna vandrar bara ungdomar - ungdomar överallt!

förutom en liten tant på bussen. det var mig en komisk liten tant, eller en dryg kanske jag ska säga.. hon gick med kryckor och när hon gick på bussen var det redan ganska fullt. det första hon säger, ca en hundradels sekund efter att hon betalat är "jag är faktiskt skadad även om jag kan gå, det kan faktiskt vara tarsigt inne i benet också! även om det inte syns...blablablbalbalba" till ett par killar som satt på en 4-plats. med andra ord, hon ville att dom skulle flytta sig, men dom hade ju inte ens hunnit se henne för bövelen! hursomhaver, dom flyttade sig genast utan att klaga minsta lilla, ändå fortsätter den lilla tjurtanten att i tio minuter sitta för sig själv och klaga! "..ska man väl inte behöva deklarera varje gång.....blblbablbalbba.... använda sitt sunda förnuft! blablbalbalbla...!" det satt massa männsikor runt henne men ingen kollade ens på henne, vem i hela friden pratade hon med?! sluta hagga dig!
sån ska jag iallafall inte bli när jag blir gammal!

nu vankas det wok och nudlar mmMMMMmmm! hanna har gått och blivit så ansvarsfull som låter mig ta vad jag vill i affären och lagar mat till mig :' )



hejzvej


Kommentarer
Postat av: klara

usch jag hatar såna tanter! men mysunge vi får höras sen..

Postat av: klara

ps. men den där bilden är väl knappast från idag! philip kanske har rätt om dig ändå, ditt mytto!

2007-10-27 @ 17:32:16
URL: http://klrdvrdssn.blogg.se
Postat av: mimmi

haha vaa? brukar han kalla mig mytto? jag ska ta ett snack med honom..
men ja, vi hörs imorron/måndag! :)

2007-10-27 @ 17:37:23
URL: http://mimmiw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback