IKEA


mitt besök på IKEA idag var faktiskt ganska intressant.
det hände flera roliga saker:


- den första jag fick syn på innanför svängrundeln (vad ska man kalla det?) när jag gick in var allas vår anders från fryx :' ) haha han stod där med sin lilla dotter och såg allmänt andersig ut. för alla som inte vet kan jag tala om att det var min samhällslärare (bl a) på fryx och han är en sån där lärare som alla gamla fryxelever kommer ihåg och pratar om. men jag orkade inte gå och säga hej, han låter alltid så ansträngd när han möter en...?


image85

- sen kom vi in och mamma och pappa började pilla på några garderobshandtag dom skulle köpa. det var ett himla problem om dom skulle ha runda eller kantiga knoppar och dom bytte minst tre ggr innan dom bestämde sig för att dom inte alls skulle ha några knoppar, utan riktiga handtag. men, det var tur att dom stod där och velade för helt plötsligt dök mats från "i en annan del av köping" upp framför näsan på mig och stod och pillade på samma knoppar! ååh jag blev alldeles till mig! jag älskar det där programmet! synd att det inte var tobbe bara, det hade varit en sann fröjd för ögat och framförallt örat :' )

image84

- sen kom vi iaf vidare, jag fick syn på en hylla och nämnde i förbifarten att jag en vacker dag ville köpa en sån hylla att ha ovanför min säng (jag lovar jag hade inga baktankar när jag sare!) så sa pappa okej, men kom ihåg vart den ligger på lagret så kan vi köpa den! så fick jaren :D jabadabadoooooo!

- sen var det lite allmänt tillfredsställande för mamma och pappa köpte lite saker idag. annars när vi åker till IKEA brukar dom bara kolla runt, så slutar det med att dom "i framtiden ska köpa det och det" men bara kommer hem med typ ett paket batterier eller glödlampor.. även denna gång kom vi hem med ett paket batterier, men inte endast ett paket batterier! jag har alltid tyckt att det ser så tillfredsställande ut på något sätt när man ser människor som går med sina IKEAvagnar fulla med snygga inredningsprylar! idag fick även jag göra det lite mer än vanligt :' ) även fast det mest var typ förvaringslådor och handtag, men ändååå.

ja det var ett händelserikt besök som hette duga det! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback