hairspray


image82



idag var jag och mamma alltså på bio, på hairspray. den var sådär gulligt sötsliskig! och jag gillar gulliga sötsliskiga filmer, speciellt om dom råkar vara musikaler :' ) haaaw! jag satt tillochmed skönt i biostolen under hela filmen, vilket jag inte brukar göra. och jag kollade inte på klockan en enda gång. det gjorde inte min kära mor heller och hon brukar vanligtvis somna när man är på bio, det finns ingen på denna jord som använder frasen "den var så långtråkig i mitten" om biofilmer som hon gör.  

dock hade jag en liten "tant" i sina bästa år framför mig, och det verkade som om hon på något sätt försökte leva sig in i filmen genom att lika karaktärerna. hon hade nämligen fluffat upp sitt hår med tusen liter hårspray, så under hela filmens gång fick jag sträcka som en galning på nacken för att det var en stor hårtuss mitt i vägen. om hon bara hade haft en normal frisyr hade jag sett alldeles utmärkt! man får väl tänka lite på sina medmänniskor.. dessutom satt det ett gäng fjortisar och skrattade högt längst bak, alla sssshh:ade dom hela tiden. alltså var det tur att filmen var bra, för då störde inte dessa grejer mig lika mycket :J

när filmen var slut kände jag att jag hade en fet huvudvärk, då fick jag en huvudvärkstablett av mamma som jag delade i två halvor och sen svalde lätt och ledigt med min ramlösa på första försöket!
ååh klara en vacker dag ska jag tacka sig på något fint sätt :' )



oj, nu var det visst någon film jag skulle se, hejsvej!




Kommentarer
Postat av: klara

h-aww :') du är så duktig! jag är stolt såå stolt över dig mitt barn :')


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback