drömmar


jag och max har på sistone haft en lång, livlig och intressant diskussion om drömmar. det är intressant det där! jag är en sån som drömmer väldigt mycket (alltså kommer ihåg det). det brukar iofs gå lite i perioder, ibland kommer jag ihåg varje natt och ibland går det någon vecka då det är helt svart när jag vaknar. men ofta kommer jag ihåg lite iallafall.

vi kom iallafall fram till att man borde skriva en drömdagbok, och det är något jag tänkt på många gånger förut, just för att jag under mitt liv drömt så fantastiskt sjuka saker. det är bara så tråkigt att man aldrig kan återberätta det med samma inlevelse och återskapa känslan man hade i drömmer. (även om jag klart och tydligt kommer ihåg klaras tappra försök till detta när vi var på björnön förra vintern med nonstop och hon berättade om sin jättekomplicerade och säkert jätteintressant dröm om dinosaurier...? som tyvärr inte var lika intressant när hon berättade den för oss :J men jag klandrar henne inte. man vill berätta när man har haft en rolig/intressant/kool dröm!)
                  image78

hursomhaver tänkte jag delge er den dröm jag drömde igårnatt och den jag drömde inatt, även om dom inte alls var särskilt roliga eller speciella på något sätt ens i drömmen. 

-   igår drömde jag att philip berättade att han skulle gå och testa sig för att se om han hade aids :J han sa det bara sådär, som om han skulle gå och köpa mjölk. och jag typ ryckte på axlarna och sa "okej". tyvärr fick jag aldrig reda på om han hade det, men förhoppningsvis inte.
-  inatt drömde jag att jag hade fått tag i en skitcool jacka, man såg ut som ett klot i den, för den var gigantisk och tjock. när man satte på sig den började man sväva typ 1-2dm upp i luften! så man kunde göra kullerbyttor i luften och grejer. så jag svävade omkring framför spegeln i mitt rum och fascinerades över min underbara jacka.

men en av mina lyckligaste drömmar var nog ändå när jag var liten och drömde att jag och min syster fått en häst! jag red omkring på den runt vårat skitruttna hus och pappa höll i grimskaftet, jag var så otroligt lycklig! jag kommer ihåg exakt hur det såg ut runt huset också, med skogen bakom och en massa sand runtom :' ) sen blev jag så ofantligt besviken när jag vaknade och upptäckte att det inte var sant. det var nästan så jag blev arg på pappa för att han lurat mig så, och inte köpt en häst till mig i verkligheten också...




jag har fortfarande inte ätit lunch!


Kommentarer
Postat av: mjkn

massa sand runt om?? :S:S :S

Postat av: mimmi

ja det var sand runt om, typ som att vi nyss hade byggt huset och inte fått gräsmatta än.. :J undefär som att det var byggt i en sandbunker!

2007-10-18 @ 14:58:02
URL: http://mimmiw.blogg.se
Postat av: klara

hahahaha, shit vad jag garvade åt jackan!!! sån vill jag ha! HAHAHA

2007-10-18 @ 22:05:56
URL: http://klrdvrdssn.blogg.se
Postat av: klara

(men ja. jag älskar också drömmar! särksitl sjuka! och dinousariedrömmen måste varit min den som jag hade när jag var liten jämt? handlade den om en lila dinousarie och en vetenskapsman? hur som haver, den drömmen om någon är sjukt okomplicerad..faktiskt. kan berätta om den någon gång ;))

2007-10-18 @ 22:07:17
URL: http://klrdvrdssn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback