blandad kompott


jag frågade precis hanna vad jag idag skulle skriva om i min blogg. jag hade ingen inspiration men kände ändå att något ville jag komma med. hanna sprutade då ur sig en mängd förslag:

1. tält
2. gammelrosa
3. mitt hår
4. dubbade filmer
5. saw 3

så jag tar dom väl en och en.

1. tält är inte så hemska som jag trott, efter att i somras sovit i tält i några nätter med max och jocke (iallafall jocke..hähä) så är mitt hat till dom inte lika starkt. det var faktiskt ganska mysigt! och inte så olidligt kallt och varmt som jag trott, även om en husvagn såklart är mycket bekvämare. det enda som var riktigt jobbigt var skalbaggarna... överallt var dom! i skorna, i väskan, i kläderna, i sängen.. uhuuuuu!
fast när hanna sa tält till mig nyss, syftade hon faktiskt på t-shirten hon sov i, även min. jag älskar tälttröjor :' ) en av anledningarna till att jag allt oftare snor felix och pappas tröjor.

2. jag gillar inte rosa, oftast inte iallafall. jag kanske fick en överdos som liten, då jag enligt mamma älskade denna oftast gräsliga färg. men faktum är att jag har på mig ett rosa linne idag, ett gammelrosa. det är skillnad, okej? för det finns vissa rosa nyanser som funkar, och vissa kombinationer då det passar. tex är det ju underbart med ett riktigt skrikigt rosa nagellack :' )

3. jag borde inte ens gå in på detta ämne, jag kan hålla på i evigheter och det känns lite töntigt att lägga så stor energi på sitt hår. jag ska försöka bättra mig vad gäller mitt hår! (hehe jag lovar nog inget..) jag ska inte klaga så mycket och acceptera det :' ) haha nej men ärligt, det är inte snyggt när mitt hår är kort och lockigt, då vet ni det en gång för alla.

4. jag har aldrig fattat och kommer aldrig fatta grejen med dubbade filmer! hur i hela friden kan vuxna människor njuta av en film när munnen och ljudet är helt fel? när rösterna är överdrivet spelade och allmänt fel? dessutom blir man sugig på engelska när man inte lever med det så som t ex vi svenskar gör. oj, nu lät jag lite väl sverigekär kanske, men det är faktiskt så. så tack sverige för att ni inte dubbar filmerna!

5. igår såg jag och hanna saw3, jag var lite tveksam innan. jag hade sett både tvåan och ettan innan och ja, dom är lite sjuka hehe.. men hanna hade den på datorn och jag ville faktiskt veta vad som hände med jigsaw och den där tjejen. och den var inte så hemsk som jag trodde, eller alltså den var ju hemsk, men det var inte jobbigt att kolla på den. om man höll för ögonen lite ibland.. och öronen.. hursomhaver, det är nog märkliga människor som gjort dom där filmerna. och som det ser ut nu kommer det snart komma en saw4. det kommer säkert sluta som halloween-filmerna... tysen stycken.




slut på ämnen, vilket fantastiskt virrigt och stolpigt inlägg det blev! men det gör inget, lite får ni väl tåla. :)
hejrå pooheads


Kommentarer
Postat av: klara

haha jag fnissade hela första
inlägget :')jocke är sannelrigen en sann tältvän! (skalbaggarna med)

Postat av: Designa din blogg

Kolla gärna in min blogg.. har gjort en blogg som enbart handlar om bloggdesign.. tips och tricks som kanske kan vara skoj..=)

2007-10-29 @ 19:18:52
URL: http://designadinblogg.blogg.se
Postat av: haha

ta inte det som en diss bara

2007-10-29 @ 21:16:50
Postat av: mimmi

haha ja jag tänkte på det.. :P

2007-10-29 @ 21:21:05
URL: http://mimmiw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback