kvällsfilosofi


Jag tycker nästan kvällspromenaderna med Nelson är bäst. Iallafall på ett sätt. Det är så skönt att gå runt helt själv, knappt möta någon och knappt nån ser en iallafall om man nu skulle möta nån, för det är så mörkt. Jag gillar att kolla in i alla fönster och se hur de har det där hemma. Det ser så himla mysigt ut oftast! Speciellt nu på hösten/vintern.

En sak jag tänkte på idag var att flera redan tagit fram adventsstjärnor osv. Ganska tidigt va? Tycker till och med jag, och då är jag ändå vida känd överallt att vara världens julfantast. Men, samtidigt tycker jag det är skönt också på någe vis. Med dessa människor som 1 1/2 vecka innan första advent är så sugna på att ta fram sina ljusstakar att de skiter i om det är för tidigt. Och varför inte? Det är mörkt typ hela dagarna. Stjärnorna ger ljus och är fina. Dessutom går tiden så fort iallafall så man kan lika gärna njuta av dem så länge man kan. Vips är julen över och allt ska bort iallafall. Gudars vad jag kände mig mogen och vuxen i mitt resonerande nu..

Aja, nu ska jag pussa lite på sovande bäbis-nellan.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag vet, vårat julbord ägde !:):) Det måste vi göra om höll jag på att säga.. kanske nästa år !:D Nu har jag kikat in din blogg också, finfin!:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback