000


Jag vaknade 8.00 för att ringa hejdå till min man. Jag tycker massor om honom, men han är av det nojiga slaget, eller så är jag av det naiva jag vet inte, men iallafall ska han inte ha med sin mobil så jag fick passa på att säga hejdå för evigt innan de åker.


Nu ska jag duscha mitt äckelhuvud och ta mig till dingelingtuna. Första besöket hemma sen jag flyttade, och eftersom jag ska leva spartant resten av månden passar det bra att åka hem och käka lite när man ändå är på besök hähä. Så ska jag städa innan Korre flyttar in här också.. 


Alltså, jag har ändå trott att jag är ganska ordentlig av mig, men när jag i förrgår hörde äckelljud från badrummet förstod jag att jag kanske inte är så ordentlig som jag trott. Det var Ed som stod och torkade ren toaletten, och sa att den behövdes minsann städas. Visst, svarar jag och tänker att det är ju trevligt att ha en så husmorig man, som vill ha lite ordning i hemmet. En stund senare ropar han igen, "Mimmi, vi måste ha ett fat till din tvål, den kladdar ner så!". Visst, svarar jag och tänker att oj, visst såg jag att det var lite kladd, men det brydde jag mig inte om. Big deal. Någon minut senare ropar han igen "Mimmi, vi måste börja använda torktumlaren, det blir som ett dammlager här inne av tvätten när den hänger på tork!" Visst, svarar jag och tänker att shit det där skulle jag aldrig, aldrig lagt märke till, är jag en sån där slarver som inte bryr sig?! 

Vaaa är jag inte så ordentlig och duktig som jag alltid tänkt att jag är? Eller så är det Ed som är skadad från sina städerfarenheter på Värtan..


Kommentarer
Postat av: emilie

hur kommer det sig att du inte är skadad från dina städerfarenheter på städ&flyt? höhö...

2009-02-05 @ 23:36:59
Postat av: mimmi

javene, för dom var nog inte lika farliga som att städa efter missbrukare.. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback