Nils Karlsson Pyssling


Tänkte bara säga en sak. Att igår såg jag en snutt på Nils Karlsson Pyssling på Tv4film (jag älskar att vi har fått den kanalen for free, fast det mest går ruttna filmer där. De visar en del Astrid Lindgren, alla som känner mig väl vet att jag älskar Astrid) och det är ju inte en så vidare värst bra film, även om den har sin charm. När jag var liten irriterade jag mig mest på Bertil som ju faktiskt är en aning töntig... även om han är en trevlig och snäll liten pojke som nästintill räddar livet på Nils.

Iallafall så har jag hela mitt liv, till ungefär förra året faktiskt, trott att Nils är en tjej. Och även om jag nu vet att så är det ju inte, så kan jag bara inte få in det i mitt lilla huvud. Det funkar bara inte. Jag vägrar inse att det är en liten pojke. Det spelar liksom ingen roll att han heter Nils, eftersom man alltid säger "Nils Karlsson Pyssling" så känns det som att han heter allt det som förnamn och då skulle det ju lika gärna vara ett konstigt tjejnamn. Egentligen har jag nog tänkt mig honom som lite könslös, fast mest som tjej ändå. Alltså, kolla in hur han ser ut, hur han är och hur han pratar! Dessutom konstaterade jag och Felix igår att han och Bertil nästan beter sig som om de är kära.

Okej alltså, det är en jättesöt film och de små pojkarna är jättesöta mot varanda! Missförstå mig inte, jag försöker inte säga att Astrid har skrivit en saga om två små pojkar som blir kära i varandra. Det jag försöker säga är att det är lite mystiskt , och att det inte är så konstigt att jag till ca 17 års ålder trodde att Nils var en tjej. Det är lite samma som det där med Karlsson på takets ålder. Fast det har jag ju klarat ut nu, så det är ju inte så mystiskt längre. Ganska skönt.


Oj, det här blev ju aslångt! Jag tänkte bara skriva några rader.
Nu ska jag iallafall sova, jag är tret och jag ska offra en sovmorgon för klädshowen imorron. Jisses.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: klara

älskar att du är tillbakaoch bloggar! men måste bara säga det att om jag minns rätt är ju nils väääärldens sötaste!!!!! *kär*

Postat av: krnl

jag konstaterar bara återigen att du ju faktiskt inte har alla hästar hemma! men det jiringe

2008-05-19 @ 23:34:34
URL: http://kromelia.blogg.se
Postat av: sture

Nilskarlssonpyssling är en liten könlös pojkflicka, ja. Han/hon/den/det har alltid gjort mig lite förvirrad.

2008-05-20 @ 15:49:31
Postat av: mimmi

klara: ååh, kul att någon tycker det :') :D och ja, nisse ÄR vääärldens sötaste! undrar hur han såg ut när han blev lite äldre..

krnl: tur :')
sture: eller hur! förvirrad är ordet.

2008-05-20 @ 15:53:13
URL: http://mimmiw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback