En handlingskraftig kvinna


Jag var på min andra Clas Ohlson-intervju idag. Ge mig jobbet nu, snällarå! Haha, kan ni tänka er! I sommar kommer jag förhoppningsvis bli både städerska och Clas Ohlson-anställd, tänk vilken syn. Tänk om jag får gå runt där i min blåa Clarre-skjorta och husera bland sågar och glödlampor, tänk att jag då kommer vara den som vet vart allting finns och kanske till och med kan svara på vilken borr som borrar bäst, hur många snurr den snurrar i minuten och vad den heter för spejsigt namn. De ni! Och på förmiddagarna går jag runt på högskolan och skurar rent väggarna (det får man göra där har jag hört) samtidigt som jag lär mig vilka kemikalier alla medel innehåller och hur man ska vinkla flaskan för att få bort fläckarna bäst. En perfekt start på min blivande karriär som rik!

För asså, jag har lite svårt att tro att jag kommer gifta mig med någon rik...
Ett: ingen av dom jag känner är sådär värst jätterik vad jag vet iallafall.
Två: jag fattar inte vart jag skulle träffa någon som är rik?


Alltså tar man saken i egna händer som en handlingskraftig kvinna och jobbar sig uppåt. Kämpar sig fram i sin egen svett, sliter tills kroppen blöder och gnuggar geniknölarna tills huvudet ryker. Så ska jag ta körtkort också! (någon gång iallafall...) Jag har övningskört två dagar på raken nu, inne i stan! Och idag gick jag självmant till mammas jobb för att fråga om hon inte ville övningsköra mig hem (det ville hon inte, hon skulle på Felixs avslutningskonsert. Men ändå, jag frågade iallafall!). Shit alltså, det börjar hända grejer...



Nu har jag hyllat mig själv tillräckligt. Nu ska jag gå och käka godis. (Shit, Felix kom hem nu i svarta jeans, vit skjorta och slips, när blev han värsta snyggingen egentligen? :O)
pysspyss



Kommentarer
Postat av: amanda

haha, heja mimmi!!

Postat av: klara

och heja felix!

2008-05-19 @ 22:26:26
URL: http://klarastiger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback