US



Igår satt jag och Emilie i skolans bibbla medan vi väntade på att få gå på lunch. Till höger om oss, bakom några bokhyllor satt några elever, jag kan tänka mig att de var ett år yngre och de var sådana som jag och Kornelia skulle kalla retards. Först sitter de och klagar på hur "jävla tråkig den här jävla fittstaden" är och att de minsann ska åka till Stockholm på lovet för här kan man ju bara inte vara?! Sen får de sällskap av ännu en kille som sätter sig och börjar stolt berätta om sin helg:

"Vi hade ju fest med laget efter matchen. Först var vi hos tränaren och där drack man ju, sen gick vi ut och där drack man mer. Sen var vi på efterfest hos tränaren igen och där var man ju fullast av alla. Jaaa och sen spydde man ju rätt ut genom fönstret."


Okej, jag gillar inte folk som pratar om sig själva som "man", jag gillar speciellt inte när man gör det i ett nonchalant tonläge och jag gillar inte folk som skryter om hur fulla de varit. Men det enda vi kunde göra var att skratta åt de små liven (dessutom fick jag upp en ganska komisk bild i mitt huvud när han sa att han spydde rätt ut genom fönstret) , som till på köpet tydligen var värsta polerz med den där läraren med stjärten fram. Kul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback