Ich möchte Fleish mit Nudeln


 

Är det inte trevligt när godiset på Lidl kostar 29kr/kg så säg? Och till på köpet är färskt, trots att det kommer från en tysk kedja! Fast jag gillar ju faktiskt allt som har med Tyskland tusen gånger mer nu än jag gjorde förr i tiden. Vem kan motstå ett land som böjer sina verb "darf, darfst, darf, dürfen, dürfts, dürfen", som kallar sina städerskor för Zimmermädchen (rumsflicka) och säger nachgebleiben (efterlämnad) när de pratar om utveclingsstörda :')

Vet ni förresten att jag har en kille som heter Lidl i min klass? Nästan iallafall, han heter Liebl, men det låtsas vi inte om.


Nu har jag chansat mig igenom ett 6-sidigt, dubbelkopierat häfte med spansk konjunktiv. Jag tror jag har åtta tiondelar fel och jag funderar allvarligt på att skaffa mig någon slags halssjukdom imorgon på något sätt, så jag slipper säga mina meningar på lektionen varje gång det blir min tur. Jag har inte börjat plugga till mitt judendomsprov som jag har imorron heller. Klockan är halv sju och jag har inte ens panik? Jag känner mig lugn som en filbunke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback