Studenten


Aaaaargh, jag tar STUDENTEN imorron, okeeeeeeeeeeeeeeeej?! Det är det sjukaste ever! Aldrig mer skola om jag inte vill. Jag ska inte plugga till ett sketet prov på hur länge som helst! Jag har en egen vit mössa och en egen vit klänning och nu är det min tur!

Det luktar tårta i hela huset, för mamma gör marängtårtor, kylen är full med mat och jag såg blommor i förrådet :') Välkomna imorron efter tre alla som vill. Haha, så himla värdelöst, typ inga läser här känns det som, men whatäver, kom ni som läser! (Min skånesläkt dissar mig tydligen hela högen satteeee......).


En annan sak jag tänkte på; att vara kille på studenten känns enklare för det finns inte så tre miljarder alternativ att ha på sig. En kostym är det man ska ha, that's kind of it. Okej, nu tycker folk kanske jag har helt fel för det finns ju massa olika kostymer och tillbehör eller vad det heter, javetree. Men ändå, inte jämfört med klänningar känns det som. Och ibland känns det nästan som det blir en tävling mellan tjejerna, vem som har annorlundast klänning med bäst matchande skor. Fast det kanske är likadant för killarna, vad vet jag. För skorna sen! Jisses, jag har haft sån ångest över skor till studenten, nu har jag skitit i det och kör på bara. Dessutom, så verkar det så soft att snagga skallen och bara trycka på en studenmössa på den, lätt och smidigt! Inga hårspännen och locktänger här inte. Å andra sidan är det ju kul att kunna välja mellan tre miljarder klänningar och det är ju fantastiskt skönt att slippa en svettig kostym en varm sommardag.


Imorgon kommer jag känna mig som en grotesk gladiator vs. en nätt princessbakelse. Intressant känsla! Meeen, vi kör på det då, för nu är det banne mig dags!

Kommentarer
Postat av: jonathan

grattis du

2008-06-08 @ 00:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback