skoldag 1, 2008


image164den första skoldagen år 2008 var uthärdlig. jag kan ju inte påstå att jag var så aktiv, men efter ett och ett halvt mattetal, två humanekologi-uppgifter, hasselakollektiv-film och lite tyska var dagen trots allt slut och jag fick gå hem för att titta på napoleon dynamite. denna sjuka film som alla talat så varmt om (precis som anchorman, som ju visade sig inte vara alls så bra som alla påstod.. men det kanske bara är min icke-befintliga humor igen, precis som med simpsons). iallafall var napoleon dynamite tusen gånger komiskare än ankarmannen. jag gillade den faktiskt på något vis, trots att jag inte satt och gapskrattade högt, men det gör jag nästan aldrig.

för att återgå till hasselakollektivs-filmen som vi fick se på psykologin; ungefär alla i klassen, förutom jag och möjligtvis kornelia verkade tycka denna svartvita 70-talsfilm om några tvångsintagna ungdomsnarkomaner var hur tråkig som helst. jag däremot tyckte den var intressant! trots att jag inte tål gamla svartvita filmer. dessutom påminde den mig om mina kommande dagar som kollektivsfru (minus att alla är stockholmstalande narkomaner då..) :'). plus att det var ganska komiskt att se dem sitta där i sina festliga frisyrer, koola kläder och vräka ur sig ett "va" efter varannan mening.


"då tjackar man ju hellre lite mer för klederna, va"
 



Kommentarer
Postat av: krnl

eller hur?! alla bara hatade den? den var ju festlig :L jag tyckte nästan det var lite synd när vi slutade :L

Postat av: mimmi

det tyckte jag med! åh vi är antingen torra eller intellektuella, jag tror på det senare :J

2008-01-07 @ 21:12:30
URL: http://mimmiw.blogg.se
Postat av: krnl

ja!
både och. det vill säga humoristiska och intellektuella. att folk inte bara älskar oss så fort dom ser oss?

2008-01-07 @ 21:45:00
URL: http://kromelia.blogg.se
Postat av: marv

heter den filmen inte: dom kallar oss mods?

skit fin bild

2008-01-08 @ 12:52:58
Postat av: mimmi

marv: jag vet faktiskt inte vad filmen heter, jag funderade på det själv.
och ja, länge leve mönster från alla tiotalen!

2008-01-08 @ 15:29:20
URL: http://mimmiw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback