hyenorna i dingtuna


varje morron står det ett stort gäng killar på min busshållsplats, dom är 5-6 stycken och jag tror dom är kanske ett eller två år yngre än mig. grejen är att varje morgon står dom i en fet klump inne i hela busskuren och precis framför den, så att dom tar upp all plats. dessutom står dom och breder ut sig jättemycket så om någon av deras små kumpander kommer sent så har dom paxat plats åt dom i och med sin utbredning. det betyder att alla vi andra typ 6-7 stackare som åker varje morgon måste stå utanför i blåsten och regnet om det är regn, för dom där huliganerna kommer alltid först! trots att dom borde komma sist med tanke på sin ålder kombinerat med tröttheten man brukar känna på morgonen (en anledning till att jag alltid kommer sist).
sen när bussen kommer så fullkomligt rusar dom som en flock hyenor fram dit där bussen alltid stannar. dom står tätt, tätt för att absolut ingen ska kunna gå på före dom och om bussen skulle stanna en meter fram eller bak mot vad den brukar så följer hyen-klungan efter och imiterar bussens minsta rörelse för att alltid, alltid, alltid komma på först av alla!
VAD ÄR GREJEN?! åååh, okej, just jag måste inte gå på först varje dag, men någon gång ibland?! och dom äldre som står där? och dom små flickorna som precis börjat ta bussen in till stan och såklart inte vågar trängas en milimeter?! har ni inget hyffs?!

nu under hösten brukade jag tränga in mig i busskuren jag med, för jag vägrade att dom kom och tog min plats, eller min och min, att dom tog all plats! jag har faktiskt stått i den där busskuren i princip varje dag i snart nio år och nu helt plötsligt tror dom att dom kan komma och sno den?! jag väägrade acceptera det. och sen när bussen kom så väägrade jag att dom skulle gå på först hela tiden och tränga sig som apor, så då gjorde jag också det och jag fick faktiskt gå på först någon gång i veckan då jag med - det gäller att vara slug.
men nuförtiden orkar jag inte riktigt... jag har gett upp. har dom fortfarande inte fattat hur dryga dom är kan det lika gärna vara. fast idag när jag skulle ta bussen hem från stan så var två av dom där uslingarna på stationen, fast långt bort, för bussen stannade inte där den brukar eftersom en annan buss var i vägen. haha! tänkte jag för mig själv och ställde mig nöjt redo för att snart gå på. men, efter att jag rotat fram mitt busskort, vad ser jag?! uslingarna står tryckta mot bussdörren, längst fram och trycker sig in i bussen först av alla!? åååh, jag blir så arg! speciellt eftersom dom till på köpet är såna där snobbar som har skitfixade frillor, värsta märkeskläderna och alltid ska lägga in en fet snus mitt i bussen och bjuda laget runt så alla ska se, samtidigt som dom står och skrattat rått åt något skämt... bläääää.


oj, nu har jag klagat alldeles för mycket! det är inte bra.. därför ska jag avsluta nu och gå och plugga. kanske kan jag skriva något lite mer upplyftande senare, men jag var bara tvungen att få ur mig det här som jag burit på så länge.



fader väl pälz!

Kommentarer
Postat av: Philip

Klipp hövdingen.

Postat av: mimmi

du får hjälpa mig! jag tror inte jag klarar mig ensam mot allihopa.

2008-01-28 @ 15:25:49
URL: http://mimmiw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback