handduksproblemet


varje gång jag duschat tar jag två handdukar, en till håret och en till kroppen, sen går jag upp på mitt rum för att sätta på mig majskläder och där slänger jag handdukarna i en blöt hög på mattan. nästa gång jag ska duscha har jag oftast inte tagit ner handdukarna och kommer såklart inte på tanken att hämta dom innan jag hoppar in i rymdkabinen, alltså måste jag ta en ny handduk till håret och en ny till kroppen. som jag sedan slänger i en blöt hög på mattan, ovanpå den andra (kanske fortfarande lite fuktiga) högen.

detta är något som min kära mor hatar, eftersom det leder till att jag tillslut alltid måste ta helt nytvättade handdukar när jag duschat, då alla andra som fortfarande bara är använda typ en gång och därför helt dugliga ligger på mitt rum och mögglar. sen en vacker dag vaknar jag upp ur mitt vardags-vakuum och ser plötsligt sen stora blöta högen som ligger på mitt golv och tar därför, efter en liten psykisk kraftansträngning, ner den till badrummet. då finns det helt plötsligt tusen handdukar där nere på handdukshängaren. detta har hänt så många gånger att röret inuti vår handdukshängare tillochmed knäcktes förra året, av tyngden, så vi var tvungna att öppna det, köpa ett nytt rör och sätta i.

alldeles nyss tog jag ner fem handdukar från mitt rum, som jag tänkt ta ner i ungefär en vecka nu.. oOps..! fast jag lyckades sneaka, så mamma såg det inte! synd att min pappa läser min blogg då, och säkert kommer skvallra för mamma imorron vid kvällsmaten. eftersom det händer att han tar upp saker jag skrivit här just vid matbordet på kvällen.



nu vägrar msn släppa in mig!

Kommentarer
Postat av: krnl

shit jag förstår verkligen din mamma! jag skulle bli oxig deluxe haha

Postat av: majk

mimiiii hur gick matteprovet? (läste bara senaste inlägget...)

2008-02-07 @ 23:03:00
Postat av: mimmi

majkeeen: matteprovet gick inte superbra, men med tanke på att jag var säker på att jag skulle få IG så gick det nog ändå ganska bra. G lyckades jag nog skrapa ihop till iallafall och det får duga :) tack för hjälpen!!

2008-02-08 @ 19:07:57
URL: http://mimmiw.blogg.se
Postat av: P

Vi får ta upp handduksproblemet vid familjerådet...

2008-02-11 @ 13:16:48
Postat av: mimmi

ha! som att vi ens har några familjeråd :)

2008-02-11 @ 14:39:44
URL: http://mimmiw.blogg.se
Postat av: amanda

har ett ganska liknande problem själv. fast här rör det sig väl om max två blöta handdukar som gör fuktfläckar på parketten, men mammsen är lika bitter för det ;P

2008-02-12 @ 16:01:17
URL: http://amandastahlberg.blogg.se/
Postat av: mimmi

haha åh stackars mödrar, vad de får stå ut med när det kommer till deras hormonsstinna tonårsdöttrar :')

2008-02-12 @ 17:44:15
URL: http://mimmiw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback