ett inlägg

Ibland blir jag så sugen på att blogga igen. Jag vet egentligen inte varför, men jag får bara lust helt enkelt. Men då känner jag att jag bara skulle vilja börja om helt från början. Inga gamla inlägg, inget gammalt alls. En helt ny blogg, en helt ny start. Men orka "bjuda in" alla läsare igen, till något nytt som man ändå kommer svika och överge efter x antal veckor/månader. Jag vet inte.. regelbunden dagbok funkar hur bra som helst, men regelbunden blogg går bara inte. Då måste man ju tillfredsställa fler än sig själv, helt plötsligt måste jag prestera något som faktiskt är åtminstone lite intressant och inte bara pinsamt, ointressant svammel.

Fast samtidigt, det är min blogg (jag tycker ordet "blogg" är kanske det töntigaste som finns..) och jag borde väl själv få bestämma hur ofta jag uppdaterar. Alla måste väl inte uppdatera 3ggr om dagen. I min blogg kanske det är normalt med ett inlägg i månaden. Varför inte, egentligen? Det borde inte behöva kännas som att man ska lägga ner hela skiten bara för att man inte skrivit på en vecka. Faktiskt.

Så härmed bestämmer jag att det är okej att bara skriva en gång i halvåret om jag känner för det, och det är okej att skriva 2 gånger om dagen om jag känner för det. Sen om det betyder att jag bara har typ 2 läsare som orkar med det, så får det väl vara så då. För jag orkar inte med något annat jag heller.

Nu ska jag se ikapp julkalendern. pus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback