en mysig jul


För någon dag sedan sa pappa det otroliga; "Jag tycker vi ska ha en sån där mysig jul i år! Bara ha det bra och spela spel. Tp, Geni, Fia med Knuff och sånt!"

Jag blev överlycklig. Ingen i min familj uppskattar spel. Inte ens hälften så mycket som jag (därför är jag svinglad att Ed uppskattar spel ungefär lika mycket som jag!). Alltid när det är jul försöker jag böna och be extra snällt för att få spela något med min kära familj, som man faktiskt ska göra på julen. Men det är alltid motvilligt jag får min vilja igenom om jag ens får det, dom gör det för att vara snälla liksom, men inte för att dom vill precis. Och hur kul är det egentligen? Men nu har pappa alltså tagit sitt förnuft tillfånga! Och mamma har tillochmed börjat söka på nya sällskapsspel på nätet, på eget initiativ, undrebart!


Det jag bara inte riktigt hängde med på, var när pappa sa "Fia med Knuff"? Ingen i hela världen kan väl tycka att det är kul på riktigt? Seriöst, det är bara pensionärer som gillar att spela det som omväxling mot korsorden för att de inte vet bättre, det är jag säker på. Stört oväntat att han sa det iallafall.

Men Fia med Knuff är bättre än ingenting, jag tar väl det jag får.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback