Saga och sanning


Imorgon har jag svenskaprov i fem timmar, fem timmar! Jag kommer avlida sakta men säkert. Egentligen gillar jag att skriva uppstaser, det är kul och jag brukar faktiskt komma på någorlunda smarta och bra grejer att skriva nästan på en gång. Men imorgon är det annorlunda, jag vet om att jag har fem jobbiga timmar framför mig istället för tre som förut (okej, man får nog gå en stund innan, men ändå..) och dessutom är det ett dåligt tema.

Saga och sanning, vad är det liksom? Det är ju inte ens motsatser. Det kunde väl åtminstone vara fantasi och verklighet, då fattar man ju iallafall vad de menar. Jag tycker inte det känns som att texterna passar in helt i temat, och det är ju sämt, eftersom vi antagligen kommer få skriva nån klyftig sammankoppling mellan dem. Men det ska väl gå bra det med hoppas jag. Har jag klarat mig 12 år i skolan, med allt vad det innebär, så klarar jag nog en femtimmars-uppsats imorron.


Ps. Utklädnadsshowen närmar sig, jabadabadooooo! Ds.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men de är väl motsatser... typ.
Saga betyder ju något uppdiktat, påhittat. Sanning är ju sanning - inte påhittad, utan sann.

2008-04-22 @ 16:48:30
Postat av: mimmi

ja okeeej, men det är otydliga motsatser! dom vill bara verka lite märkvärdiga och har slut på ämnen.. typ :J

Postat av: klara

hah. jag gillar ämnet. fast kanske inte om jag själv måste utgå från det..hm..
det går nog bra iallafall! fem timmar är piece of cake! we can do it

2008-04-22 @ 19:17:52
URL: http://klrdvrdssn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback