Jag har tänkt på en sak


Det är en sak jag funderat på länge. Ni vet den där gamla reklamen som gick för typ ett år sedan kanske (dålig koll på tiden, det går så fort!), med ett par som står och väntar på bussen och diskuterar om de ska köpa ett visst hus eller inte (eller något i den stilen). Den ena vill köpa huset och den andra inte, så de bestämmer sig för att om busschauffören är en tjej ska de köpa det, är det en kille ska de inte göra det. Så kommer bussen och det är en sån där människa som man i princip inte kan bestämma kön på, som kör bussen (fast jag tror det är en tjej).

Iallafall, det jag vill komma till är att den busschauffören kör min buss! Det måste vara hon/han! Jag är nästan säker, alltså. Hon ser exakt likadan ut och ser gör typ samma kroppsspråk när man går på, som den i reklamen. Jamenar, hur många manskvinnor kan det finnas som ser likadana ut?

Hon körde iallafall min buss idag. För övrigt var min buss avstängd när jag kom in i den och det var DÖDStyst där, fast det var massa människor. Det var nästan så jag kände mig skyldig när jag kom in där, sa hej till manskvinnan och förstörde deras iskalla tystnad. Jasvär, knappljuden hördes i hela bussen när jag smsade till kornelia, på riktigt!

Bussåkning är en konst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback