Buss nr. 18


En sak till som hände på bussen idag var när jag åkte från skolan. På nummer 18 satt då tre damer som jag och Kornelia skulle kalla för retards, men jag känner mig lite hemsk varje gång jag skriver det. Men iallafall så var de, såna där typiska medelålders... ja.. retards helt enkelt! De satt där och skrattade åt sina dåliga, gamla skämt och diskuterade att visst har ni färg till ett bra pris på Rusta nuförtiden? Javisst, det var klart att de hade, och oh så enkelt det var att bara måla över tapeterna. (Okej, jag börjar känna mig som en hagga nu..)

Sen började de iallafall prata om bussar och körkort och hur fantastiskt bra bussar ändå är! Ingen av dem hade tydligen körkort, men de trivdes så bra med det så. 

"Det finns så många tokpellar på gatorna redan, så vad ska jag där och göra? hahaha hohoho"
"Hahaha! Ja, jag får ju panik när jag sitter brevid!"
"Ja, då ska du nog inte sätta dig bakom ratten hähähä!"



Det var då jag bestämde mig; jag måste skaffa körkort! Jag vägrar, vägrar bli en sån där. Och snälla ni, säg till mig den dagen jag börjar använda 'tokpellar' som ett seriöst ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback