orm-hans




image61

inte så oskyldig som han ser ut...


jag gick min efter-skolan-dagliga-runda med hans och moltas för en stund sen.
mitt uppe i höstlöven märker jag plötsligt att limpan (hans) saknas. eftersom han är praktiskt taget döv så kan man inte ropa på honom, så jag fick istället springa tillbaka för att kolla vad han sysslade med som var så viktigt.
då hittar jag honom ute på ett fält, och där låg han, lyckligt som en nykär och rullar sig i en uppfläkt orm! efter att jag stampat ilsket några gånger i marken fattar han att det inte är tillåtet och springer skuttandes därifrån. sen fortsätter vi lugnt och inget särskilt händer.

några hunder meter senare, på väg ut ur skogen saknas hasse igen! jag måste springa tillbaka och se vad han håller på med. denna gång står han och rotar i marken och äter något som antagligen är mer än äckligt. för att snabbt få honom med mig börjar jag ta tag i hans limprygg (HAHA jag skrev limpkorv först!) och fösa honom med mig. kommer jag på att det är hans äckliga uppfläkta ormrygg jag håller på och föser runt......!

sen när jag ska sätta på honom kopplet när vägen närmar sig, måste jag återigen grabba tag i hans uppfläkta ormkropp, denna gång hans ormnacke.

usch, hundar är bra äckliga ibland!

Kommentarer
Postat av: klara

"hans uppfläkta ormkropp"
hahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback