mitt namn


hej,

jag heter mimmi i förnamn och winterquist i efternamn. inget annat! inte winterqvist, inte winterkvist och absolut inte vintervkist!

detta är något jag alltid får påminna folk om. och bli nu inte rädda eller ledsna om ni nu sitter där och just kom på er själva med att kalla mig winterqvist, jag tycker om er minst lika mycket ändå. och faktum är att ni har på ett sätt rätt. för enligt alla bokföringsgrejer eller vart det är alla namn står, så heter vi winterqvist. men det var nån liten tönt som skrev det fel, för hela min släkt skriver med Q och det är så det ska vara. det hemska i dramat är dock att det kostar typ cirkus 1000kr per person att ändra den där lilla, ynka puttefnutt bokstaven... och det känns kanske lite onödigt. men jag ska nog göra det ändå när jag blir stor och rik.

jag kommer ihåg i min ungdomsdager, typ i ettan, när vi fick som uppgift i skolan att skriva vårat namn, efternamn och personnummer. jag kunde mitt namn och mitt personnummer, det var inga problem... men sen kom det pinsamma!

jag visste inte vad jag hette i efternamn!

det var nästan lika jobbigt som den där gången i badhuset när jag glömde bort att jag hette mimmi i förnamn.
det var pinsamt men jag gick iallafall fram till min fröken och sa att tyvärr fröken, men jag vet inte vad jag heter, för alla skriver det olika! som tur var så hade jag en sån snäll fröken som inte gjorde narr av mig, utan bara talade om för mig hur det låg till. phew!
tur att jag den där gången i ettan åtminstone kunde säga vad jag hette i efternamn, till skillnad mot den där andra gången i badhuset... men det är en annan historia...

Kommentarer
Postat av: philip

eh... vem bryr sig?

2007-10-01 @ 19:24:50
Postat av: klara

alltså, haha, jag skulle gå in på din och så hamnade jag på mimmi.blogg.se. du kan ju gissa chocken!
"va..har hon också bytt stilmall..och shit vad mycket hon har hunnit skriva! och värsta djupa ämnen" hahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback