höstlovet 07


nu är jag tillslut hemma och back on track efter ett hektiskt och väldigt roligt höstlov.
det har varit så sjukt kul och bra på alla sätt och vis!
först var jag ca fem dagar hos hanna i luleå, och jag kan inte klaga på någonting. hon tog hand om mig som om jag vore hennes barn och det var kul att äntligen få se hur hon har det där borta. jag fick god, lagad mat varje dag, köpa vad jag ville, göra vad jag ville, hon fixade och grejade - allt för att jag skulle ha det bra! jag tror inte hon läser min blogg, men;
tack hanna, det var mysigt uppe hos dig i lulä!

i tisdags kväll satt jag ensam och övergiven i tre timmar på kallax flygplats och visste först inte vad jag skulle göra för att inte förgås av tristess. sen tog jag till min älsklingsleksak och räddning - mobilen. vad gjorde man innan mobilens tid?! oförståeligt! hursomhaver hade jag där både quadrapop och några sms-villiga vänner som kunde roa mig någon timme. (tack för 5000 sms om året också :' )) så jag klarade mig ur den värsta tristessen tills jag fick gå på flyget. längst bak, längst in, med en dånande motor utanför fönstret och en nervös japan brevid mig färdades jag sen vidare mot mitt kära västerås (sthlm).

jag kom hem halv elva, paniktvättade och sov sedan för att direkt på morgonen efter bege mig mot den trevliga hålan strängnäs. där möttes jag och klara av först en linn och en philip, senare en don, en ken och en ed och tillslut en kornelia. det var en riktig fest med andra ord!
i strängan hände både det ena och det andra som jag inte tänker ta upp här. jag ska skona dom inblandade små liven, trots att dom egentligen får skylla sig själva :J men det var sjukt kul och som jag och linn sa igår; vi kommer sent glömma kvällen i skogen.. precis som spöket i skolan, titanic kl tre på natten, köttfärspajen, alfapetet, samurajleken m.m.
tack philip för att vi fick bo hos dig! ditt hus är jättefint och du är en bra husvärd, we'll be back.

image95
heh-heheee

i fredags åkte jag, klara, kornelia, don och philip till falun, efter att linn åkt iväg för en snabb visit i sitt hem hufvudstaden. resan var seg efter ytterst få timmars sömn, iaf för min del - jag låg i dvala som en död säl. och klara, jag säger bara det - om du lägger ut bilden, så kommer du få uppleva hugga-huvet-av-en-kompis-dansen på riktigt på tisdag.
i falun var det som vanligt grymt! massa sköningar, möten, fikapauser m.m. den (typ) första snön kom på fredagskvällen (snöar det alltid i falun eller?), igår hade affrå en sjukt bra spelning på arenan (ni är så duktiga!) och jag såg mitt framtida älsklingsplagg för första gången - en grå sparkdräkt med luva och dragkedja :' )
simpsons the movie såg jag också, vilket jag aldrig trott jag skulle göra. den var helt okej, men jag fattar fortfarande inte simpsons-hysterin? är jag en sjukt tråkigt människa eller är det alla andra det är fel på? har jag kanske någon störning i simpsons-centrat i hjärnan?
iallafall, idag åkte jag hem med kornelia och två strängnäsor som vi skjutsade till enköping. nu har tröttheten kommit ikapp mig och jag känner mig som en zombie, en väldigt glad zombie!
tack johanna och jocke för sovningen, ni är pärlor båda två!


image96
Philip 'freaket' Göransson & Don 'sälen' Linde



det enda som är tråkigt nu är att det inte finns något mer direkt inplanerat, när får man träffa alla igen? fast, en slagsmålsklubb i falun den 21december ska vi nog klara av :)) jabadabadoooo!
nu ska jag äta godis, jag behöver äta upp dom tio kilo jag måste tappat efter denna svältdietsvecka (inget illa mot husägarna, min hunger har varit = noll)



hejrå kompizar

ps. tack för bilderna klara ds.


Kommentarer
Postat av: krnl

:') :L

Postat av: :L

:L

2007-11-04 @ 21:19:22
Postat av: klara

haha! jag vill så gärna se hur mkt jag gått ner! haha ärlgit!

2007-11-05 @ 17:52:05
URL: http://klrdvrdssn.blogg.se
Postat av: mimmi

klara: haha ja, jag hade faktiskt gått ner en del, helt sjukt! men det är nog snart återställt :J

2007-11-05 @ 21:31:02
URL: http://mimmiw.blogg.se
Postat av: klara

jag tror jag också har det, men min våg är gone :(

2007-11-05 @ 22:01:34
URL: http://klrdvrdssn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback