affro-dans


javisstja,

jag har ju inte berättat om det viktigaste på dagen än. det som jag sett fram emot i ungefär tre veckor, åtminstone i två. nämligen affrodansen som var idag! (man blir helt galen av att inte skriva med 'å'). det var, speciellt.. men jag säger då en sak, är det något ni affrå-medlemmar ska lära er, så är det lite äkta affrodans! jag och kornelia kan stå för lektionerna.

det var riktig trummusik, bara fasta rytmer hela tiden, men inte så enformigt så man tröttnade på det, det var riktigt rogivande. så fick man göra såna där riktiga rumpskak nivet, när man står på tårna med böjda, breda ben och trampar små små steg så allt shejkar järnet, medan armarna hänger slappt ner. så ibland svängde man med armarna hur mycket som helst och stampade, snurrade, viftade och ja, såg ut ungefär som en vilde! en vilde-dans var vad det var!
och jag kände mig faktiskt lite som en riktig negerkvinna med min lilla bäbis i ett skynke på ryggen och en benknota i näsan, stampandes på en savann med mina nakna fötter så dammet yrde, medan lejonkungen-solen gick ner bakom mig, där även såna där riktiga afrikaträd stod som siluetter mot himlen :' )

image106

jag vill också!



Kommentarer
Postat av: klara

det låter typ som doumdoumba, som vi fick dansa i ettan, haha skitkul ju :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback