söndagskväll


jag har haft värsta pluggarflytet den här helgen! jag läste igenom emilies anteckningshäfte en gång ordentligt igår och det mesta satte sig efter det, det har nog aldrig hänt mig förut. speciellt såna här rena faktaämnen som psykologi känns det som jag brukar behöva plugga asmycket till. fast iochförsig är psykologi ganska logiskt och sådär.. men namnen brukar vara jobbiga att komma ihåg. jaja, vi får se hur det går imorron helt enkelt, det känns som att det inte kommer gå bra bara för jag pluggat så lite, no matter hur bra jag kan det.
sen har jag bara ett prov och en inlämning kvar, en inlämning som skulle varit inne för tre veckor sen - jabadabadooo... tur att min psykologilärare är snäll och ser ut som en galen femåring när han skrattar.

annars har det varit en upptagen helg. jag pluggade, såg på halv-halva sound of music och adventskörade igår. alltså, sound of music :' ) jag gillaren skarpt. den är så töntigt gullig på något sätt, och trots att jag bara sett den 2-3 gånger så känns det som jag kan varenda scen.

jag vet att mina inlägg är tråkiga nu. först försummar jag er, sen postar jag urtråkiga inlägg, ni får ursäkta mig! men jag kommer nog vara relativt upptagen till på torsdag, då är det sista skolgrejset över och jag har förhoppningstid fått lite mer fritid. fast det är nog ingen idé att lova något.. :)


men jajaaa, nu svamlar jag på bara för att jag inte har något annat vettigt för mig..
föressten, orden "jaja" (ordet? är det ens ett ord, det är ju två ord. det lär ju knappast finnas i ordlistan.. egentligen ska det väl skrivas "ja ja") jag gillare inte! det tilltalar inte mitt estetiska sinne att se en text med "jaja" i. det ser så.. benigt och fjuttigt ut. dessutom är det ett negativt ord, ett "ååhduärsådryg,kanduintebaravaratyst-ord". ändå använder jag det ibland, för det behövs. men varje gång mina fingrar börjar skriva det skruvar jag mig lite extra på stolen och funderar febrilt i min hjärna efter något annat att skriva istället. men, förgäves.. det slutar med att jag skriver det äckliga lilla "jaja" och får en estetiskt o-tilltalande text varje gång.



kurl att ni fick dela mina trevliga tankar
godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback