God jul i efterskott!


jag har en blogg-down, jag tror ni har märkt det.


julen är nästan över, om 17 minuter exakt (när jag skriver detta alltså) är den officiellt över och det är ett år kvar till nästa jul. det har iallafall varit en bra jul, en mysig en. men är det ändå inte lite sorgligt att den där uppspelta julkänslan är borta? det kändes nästan som en vanlig dag, men bara nästan. är det så för alla? eller finns det vuxna som även när dom är 40 år har svårt att sova dagen innan för dom är så uppspelta, som vaknar tidigt, tidigt med julkänslan i hela kroppen och som är så rastlösa innan julklappsutdelningen så dom inte vet vart dom ska ta vägen? jag saknar liksom den där speciella känslan.
men missförstå mig inte, julen har varit bra!

nu är jag dock ändå rätt rastlös, av andra orsaker. det klassiska mellandags-syndromet har drabbat mig! för jo, jag vet att mellandagarna är bra härliga. man får slappa sig igenom dagarna, man behöver inte göra någonting och kan bara njuta av alla mat och kanske utforska sina julklappar. men, jag blir alltid så sjuukt rastlös under dessa dagar. fast här ute på landet är jag och jag saknar att umgås med lite folk i min egen ålder nu, även om min familj är bra på sina små sätt den med. haha, jag fjäskar inte alls bara för min pappa läser min blogg. nej men äärligt, familjen är bra, men dom börjar ändå jobba imorron likzom. därför ska jag ha en get-together med min(a?) bästa följeslagare!

det är lite sjukt när man börjar sakna sina vänner efter typ tre-fyra dagar. det händer inte alltid, men ibland så. det kallar jag tjärrlek det.



puzz på er. snart är det nyår och det blir kalaskul!


Kommentarer
Postat av: klara

naw. get together it is. jag kommer till dingis på kvällen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback