nu ska jag rimma, tills mitt huvud blir en enda dimma

min vän ronny ville, att jag som är ett snille,
skulle henne muntra upp, så hon blev frisk på denna kupp.
så nu är jag här och på snillrikheter bär!
denna dag var seg, som en för torr bulldeg.
och ronny hon snora, som om hon åkt skidor till mora.
gympan var soft, som att ligga på ett höloft.
vi fick på ben och armar bända och vända
 i en "sport" jag inte ska såga, som hette yoga.
på lunchen åt vi med kudra, som man bara vill mudra,
för han är så söt som en rostad mandelnöt!
efter detta hade vi historia att vänta
men på böckerna vi hann knappt glänta.
jag och emilie min vän, hittade heller inga intressanta män.
nu sitter jag här och det är värsta festen, iallafall jämfört med att läsa pesten.....

:J

Kommentarer
Postat av: klara

eh...fint :) 8-)

2006-11-20 @ 18:41:17
Postat av: emilie

fyy vilken vacker dikt :D :/ :L :) :( :S

2006-11-20 @ 18:43:29
Postat av: kåromelijasnavottij

du äger ! ärliiit :L jag kan rota fram några gamla dikter om det är så att du vill ha gammalt material att publicera från din ungdom :L fortsätt såhär så kommer jag vara din gladaste vän forever :L:L:L:L:L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback